onsdag 10 december 2008

Wiiiiii

Igår var det restaurangdax med Farmor och Farfar, (favoriterna för E)
Vi blev bortskämda som vanligt med god mat och härligt sällskap...Tack så mycket ni är bäst!


Vi pratade som vanligt jag och farfar om alla coola prylar (det gör vi varje gång vi träffas, det är en oskriven regel vi har). Våran lilla familj hade varit en snabbis på onoff innan lunchen och sett skillnaden med Bluray och utan bluray, WOOOOW vad coolt, tänk att ha en sån schysst Lcd tv med värsta suroundljudet och spelkonsolen Wii som verkar så himla kul och perfekt för hela familjen , Mrs W: ja men jag vill ha en vit Tv, och som det är nu finns det inga snygga blurayspelare. men hallå tänker jag: skit i färgen ge mig prylarna, Ha ha ha


Mätta och belåtna åkte vi iväg i bilen med en vääääääääääldigt trött äldsta son som inte visste sitt eget bästa med att somna utan han körde på sin linje om att vägra, han orkade i ca 10min sedan var våran lilleplutt besegrad av sömnen puhh skönt...



Då kom Mrs W på att hon ville på Loppistur nu när båda barnen hade slocknat, ( mmm halvkul tyckte jag men jag vet hur kul hon tycker det är så det är bäst att lyssna...)


Jag agerade chafför från loppis till loppis, men Mrs W hittade inget av värde igår :-( jaja vi kollar imorgon med älskling, försöker jag lite försiktigt...

Nu åker vi hem menar hon BESTÄMT, men men jag vill ju till onoff...Nej jag vill hem fortsätter Mrs W, jaja oki säger jag och vi åkte hem.


När vi hade landat hemma med en "riktig" kaffe (Nescafe) perfekt när man har barn, så började vi prata om jul och julklappar...mmm man drömmer sig bort i Bio världen med alla Bluraygrejjor och LCD tv med Full HD och Wii osv...Vi kommer fram till att vi ska köpa Wii för det har både jag och Mrs W velat ha sedan det kom ut på marknaden, Yes, tänker jag! Vi Bestämmer att detta ska bli MIN julklapp...


Vi kollar på nätet vad och vart vi ska handla sedan kör jag iväg snabbt för att ordna allt?

Jag kliver in på Onoff för att fixa det, ( jag hade värsta listan med spel, handkontroller och xtra ratt till osv)...


Pang!!! Dom paketen är sluuuut!!!


Shit, tänker jag. jag måste fixa det här så jag och säljaren plockar ihop hälften av grejjorna samtidigt som jag har kontinuerlig kontakt med min fru.


Hon är väldigt mkt mer organiserad än vad jag är så under tiden jag och den här stackars hjälpsamma säljaren irrar runt bland spelhaven i butiken så har Mrs W ringt en anna butik och fixat så att det som vi inte hittade ligger i en påse i mitt namn på den andra affären, Typiskt oss, Jag har noll koll och bara kör medans hon fixar allt praktiska Ha ha.


Helt svettig efter att ha irrat runt och fram och tillbaka kommer jag hem med 3 STORA påsar!

Vad hände? Tänker jag.

















Sedan blev det speltajm, men vänta först måste detta kopplas ihop, åhhhh tänker jag, jag vill bara testa att spela, det ska funka...NUUU! Jag har världens sämsta tålamod, jag vill bara att grejjorna ska funka, Så det blev Mrs W som agerade tekniker och löste problemet sedan blev det Wiii hela kvällen, hur kul som hellst, Fast inte när min fru vinner 8 av 10 ggr, Man lär sig säger hon försiktigt, mm säger jag och kokar av ilska.....uuaahhh

Må gott så länge!

1 kommentar:

Dalatorpet sa...

Ja du hunny :-) vad ska man säga ;-)